Wednesday, October 26, 2005

Pengupdatean yang lambat

Assalamualaikum kepada kengkawan semua, sori pasal dah lama gak tak update blog nih kan.. Asek² dok denga lagu siti tu jer kan.. hehe.. Lately aku agak bz membuat kerja-kerja rumah sempena menyambut hari raya yang bakal menjelma nih kan.
First of all, beli persiapan-persiapan untuk menyerikan rumah.. hehe.. Aku taknak laa orang kata orang bujang nih bila beraya jer rumah tetap berselerak. Lagi pun aku buat semua tuh sebab aku pon tak balik kampung untuk beraya. My parent is going to come here and have a visit to my house. So, aku rasa cam disgusting jer kan bila mak bapak datang umah, umah kita berselerak bak tongkang pecah.. So aku soh la semua bebudak umah aku nih mengemas umah. Pegi buang apa yang tak patut berada di rumah, dan sebagainya..
So dalam dua tiga hari nih, aku dok fokuskan kat area ruang tamu.. Aku beli la frame dua tiga bijik. Frame yang agak sederhana la, nak beli yang besau tak mampu. Harga dia ya amat mahalnye.. Hehe.. SO, semalam aku ngan Eisz kua gi carik frame yang mahu digantung tuh kat funfair seberang jaya.. Dua hari lepas, aku dah rikie harga kat situ, Aku rasa mat bangla kat situ leh deman kasik murah lagi dengan menggunakan kepakaran berunding yang aku warisi dari bapak aku yang cute tuh..hehe..
So semalam jadik pegi amek frame tuh. Aku borrow abg aku nyer keta, lantas memecutkan diri ke funfair tersebut. sampai jer kat situ, terus pilih yang mana kitorang berkenan.. kitorang amek satu frame bentuk heart yang kat dalam dia ader beberapa potong ayang kursi(rm15),frame ayat kursi(rm25),frame ayat seribu dinar(rm60), ngan frame cermin(rm30). Kalo ikut semua tuh aku kena bayar dalam rm 130, so aku berjaya mengurangkan sebanyak rm30...aku just bayar rm100 untuk 4 barang tuh..
Then, tgh-tgh carik barang tuh, ader sattu kejadian telah berlaku yang mana aku telah disalah anggap oleh beberapa orang customers kat situ sebagai one of the seller.. Haiyo...Ader ker patut dorang anggap aku camtuh.. memula ader sorang akak tuh, datang ngan husband dia kot. Dengan muka makcik-makcik nak marah tukang kedai la kan pasal tak layan dia, panggil aku dengan kuatnyer "dik,dik, ni carpet nih berapa harga?"so aku dalam keadaan terpinga-pinga, aku carik la akak tuh panggil saper kan. Then aku tgk mata akak tuh tepat pandang kat aku..Ler..."sori kak, saya pon nak beli barang gak" hiks,aku tgk muka eisz, dia tersenyum kambing...cisss.. then selang lima minit lepas tuh plak ader satu family datang,sorang makcik ngan anak beranak dia.. waktu tuh aku tgk nak angkat frame cermin yang aku nak beli.. sekali lagi lagi insiden tuh berlaku.. makcik tuh tanya harga frame kat aku... Hampeh.. last-last aku kata kat eisz, balik laa..bosan aku ngan keadaan org penang yang tak kenal pembeli n penjual.. dah tentukan penjual kat situ bangla, aku siap pakai topi kaler kuning, baju merah ngan suar itam pon dorang nampak macam bangla tuh, aper kes...iskiskisk... aku gi baya duit frame-frame tuh then blah balik umah... Siot jer kan..
Di samping aku sibuk mengemas umah, aku juga sibuk dengan keadaan di sekolah serta beberapa penyakit yang menyerang aku yang menyebabkan aku terpaksa makan ubat tiap kali berbuka n bersahur... Uwaaaa.. hmmm.. aku tau itu semua ujian dari yang maha kuasa... ok laaa you guys.. nanti aku hapdet lain ek...bubyessssssss...

Kick, start and gooooooooooooooooooooooooooooooo....

No comments:

Post a Comment