Thursday, November 17, 2005

Hari-hari yang berlalu

Masuk minggu nih dah 3 minggu aku melepak kat umah without nothing to do.. Lepas jer raya hari tuh ingat nak gi carik kerja, but then, I also cannot expose my teaching dip. Do I need to do so? Nah.. I don't think so.. parent aku soh aku balik Pahang, tapi aku malas nak balik. Nanti aku dok sana pon bukannyer ada apa yang hendak dibuat pon. Kengkawan plak semua kerja. Takkan la aku nak melepak seorang diri aku jer. Lagi pon kalo aku balik Pahang, tak boley la aku nak tido sampai kol 10 ke, 11 ker tak pon macam kelmarin aku tido sampai kol 4. Hehehe..orang kata, kalu sembahyang tuh boley di qada', tak salah kan kalu tido pon di qada'..

Tapi kan bukan hari-hari aku dok melepak jer.. Dalam masa dua minggu aku dah gi interview ke beberapa tempat kerja yang boleh mengisi masa lapang aku. Antaranya aku telah ke Auto City di Juru untuk menjadi sales representative. Aku dah dapat kerja tuh, tapi aku plak tak sanggup nak tipu bos dia pasal aku cakap aku takder kerja buat masa yang lama..Since bos dia tuh melayu, so aku telling him the truth laa.. Aku kata aku nih keje cikgu n aku tak sanggup nak tipu dia kata yang aku takder kerja.. Then aku plak try pegi pizza hut yang berhampiran.. pon sama, aku telah diterima masuk, tapi yang lecehnya, banyak plak songeh bos dia tuh. takleh simpan janggut la takleh simpan misai laa.. aku tengok si biskut tuh selmaba kodok dia jer simpan janggut..ops terlupa plak yang si biskut tuh bos pizza..hiks..

then aku try other factories yang ader around seberang perai nih haa.. kilang printing dapat, tapi bila dia soh bawak forklift, aku takleh nak bawak and the last one yang aku pegi, semalam.. kilang fumakila..jadik qc.ngan sedikit kelentong yang aku buat, aku rasa aku akan dapat jawatan tuh, tapi tak sure lagi laa ok ker tak.. Aku tgk kerja dia pon ok jer.. Tapi yang tak tahannyer plak aku akan bergelumang ngan ubat nyamuk sepanjang hari aku bekerja kat situ.. Balik dari situ, aku gi melepak ngan geng-geng aku yang len.. Tetiber jer sorang member aku nih sound kat aku naper aku tak tanya dia pasal part time job nih haa.. aku kata dah tentu baru hari ni aku jumpa ko..so.. jgn cakap banyak..hiks.. Dia kata kat kilang membuat coklat vorcher ader nak pakai ramai part timer..income pon leh tahan.. then aku kata aku akan try gi tgk kat kilang tuh..but not in this short while laa..hiks..

Sabtu lepas aku telah pergi ke pulau sayak(nama jer pulau, tapi bukan pulau tau).. So, sini ader beberapa gambar yang aku telah snap dengan menggunakan hand phone Eisz..


Gamba eisz ngan kucing yang suka enterframe..


Gamba side kat resort yang kitorang stay..


Pose kat mural resort tuh..


Entrance ke homestay kitorang..


Homestay yang berharga RM40 sebuah..kitorang amek 3 buah..


Gamba batu-batuan yang ader kat tepi pantai kat situ..


Pose kat temapt rehat..


Panorama yang diambil seawal pagi sebelum sunrise..

Sebenarnyer banyak lagi gambor..tapi malas la aku nak letak semuanya kat dalam nih.. Kitorang datang sini pon ader dua sebab.. First, pasal nak sambut belated si Imran and also want to try the Mee udang kat sini... Memang sedap..

Harga untuk mee udang nih ialah RM6..

Aku rasa sampai sini jer la dulu aku mengarut.. Jumpa lagi di lain post.. Adios..

Love, hug and kiss...

No comments:

Post a Comment