Wednesday, November 9, 2005

Hari raya ku..



Assalamualaikum semua..huh..dah lama gak aku tak hapdet blog aku kan..bukan aper kan..sebenarnya semenjak dua menjak nih aku nyer aurora kemalasan dah mula meningkat sehingga mencapai tahap langit ke-7.. Ahaks..

ok laa..bia aku sambung balik kesah aku sempena hari raya nih..mengikut ramalan ara pengkaji cuaca, my family is going to come here at penang to celebrate hari raya.. then lagi selang sehari nak raya my dad called and katanya tak boleh nak balik.. bley plak soh kitorang balik ke pahang..aku tersentak la kan..celah mana nak carik tiket balik kampung tem-tem camnih... abang aku plak siap kua sejasyen nak balek nek moto honda wave 125 dia tuh.. gilo ko apo??? kemudian mak aku kata, takper laa..minggu depan hari selasa ker, rabu ker, mak ngan abah balik... erkk tekilan plak rasanya.. tapi ok gak camtuh, pasal kalo aku balik sorang serupa iye la tak yah balik..lansung tak meriah...

Si Eisz plak memula nak balik kl..tup-tup tak jadik gak pasal family dia dah on their way..dah tuh nanti kat kl nak beraya ngan saper?iyer dok?.... so, bermula la segala aktiviti yang aku selama nih tak pernah tepikir nak buat.. memasak rendang... huhu..segala resepi aku tanya mak aku, eisz plak carik kat internet..well..zaman teknologi canggih la katakan.. siap nak baya zakat fitrah secara online lagi, tapi setelah di tegur oleh paksu eisz, tak jadik la plak...


Rendang yang hampir siap


Intipati untuk popia kecik..(inti tuh kitorang guna daging burger)


Kulit popia yang akan diisi dengan inti tadi


Antara juadahs yang tersedia untuk hari raya pertama sebelum aku ngan eisz pegi Tikam Batu jumpa eisz's family...

Aku sebenarnya tengah demam nih.. so badan aku sakit-sakit plus lemah-lemah.. So aku stop je la ek...

Selamat Hari Raya Aidilfitri.... Love, hug and kiss

No comments:

Post a Comment