Sunday, November 27, 2005

Keletihan...

Assalamualaikum kepada diriku and semua pembaca blog aku..
Seawal pagi aku telah membangunkan diri aku dan terus on komputer. Aku sign in email and read all the msges inside. Herm.. banyak betul spam.. Ader satu mail dari kroni journal..hiks.. Menarik gak kot kalau aku baca blog-blog lain yang katanya telah dibukukan dan dah berada dipasaran. Mesti diorang dah lama dah berblog kan.. Tak la macam aku nih haa, baru la nak menjinak-jinakkan diri dengan blog tahun nih.

Antara blog yang aku sempat nak bukak ialah buku nota dan juga blog sinaganaga. Blog-blog lain aku tak sempat nak bukak la plak pasal aku kena pegi basuh moto pagi nih..hiks. Apa yang telah aku telah membuatkan aku terkedu sekejap pasal story yang ditulis dalam tuh.. tak macam blog-blog lain yang aku telah lawati. Contohnya macam blog sinaganaga tuh haa.. cerita dia buat aku gelak sorang-sorang.. Hiks.. Tak tau la kalau korang bacakan.. Hehehe..

Back to the main topic.. Aku keletihan semalam. Aku pegi kerja macam biasa pukul 6 stgh pagi and balik pukul 3 ptg. Erm.. masa pegi ok.. waktu dalam kerja pon ok la sket, cuma kelam-kabut sket pasal sorang lagi qc tak datang hari tuh. So, aku yang masih dalam training nih pon kelam-kabut la dibuatnya. sekejap-sekejap bebudak dari production datang and mintak tolong on kan mesin, then datang plak sorang nih mintak tolong off kan mesin, datang plak sorang nih suruh check product sample, sorang nih plak datang suruh check mixture chemical.. datang plak ass. supervisor suruh check burning sample.. uwaaa.. Aku jadik kelam-kabut and tak tau nak buat yang mana satu dulu.. Then, bila dah off duty pukul 3 tuh, aku duduk melengung sorang-sorang kat kantin. Ada 2 sebab..

  1. Aku kena tunggu eisz datang amek aku..
  2. Aku nak merehatkan kepala otak aku yang serabut nih..



Betul la kata orang kerja kilang nih membosankan.. Baru nih aku alami perkara yang sebetulnya. Satu puncanya, diorang mengamalkan sistem pengkhususan yang mana boleh menyebabkan seseorang itu tak berkembang lansung sistem pemikiran diorang. So bila aku melepak kat kantin time break time ker or time lunch ker, dorang yang sama dept akan bersembang tentang perkara yang diorang buat kat dalam dept diorang jer.. Hish.. bosannyer..

Ada la dalam stgh jam aku lepak sensorang kat kantin tuh, aku naik rimas pasal kejap-kejap orang yang shift petang bila datang tgk aku tgh melepak kat situ, sibuk jer tanya "tak balik lagi ker?" tak pon tanya "hang buat OT ka?" Argh... korang takleh tgk orang dok diam ker haa?? Aku dah la tgh letih nih.. Dah jadik camtuh, aku pon amek helmet aku and klua dari kilang tuh.. Dalam pale otak aku waktu tuh kosong, taktau nak pegi mana.. Isk isk, mana eisz nih,kata nak call bila nak datang amek.. erm.. takperla aku jalan la slow-slow.. maka berjalan lah aku dengan tanpa hala tuju....

Tgk jam dah pukul 4 ptg. Eisz tak call lagi kata nak datang amek. Hati aku dah mula tak sedap. Tidur ker dia? Pegi jumpa orang ker? Main komputer sampai tak ingat dunia ker? Arghhhhhhh.... Aku teruskan perjalanan aku. Kaki aku dah mula nak cramp.. Takper.. aku kena carry on jugak..

Skang dah 45 minit aku bejalan kaki dan aku dah sampai kat Pasaraya Pacific Butterworth. Sampai jer kat situ, terus aku carik public and tepon Eisz tanya dia kat mana.. Dapat jer trus dia kata dia kat depan factory aku.. Uwaaaaaaaaaaaaaa... naper tak call dulu sebelum betolak dari umah???? Letey aku berjalan kaki.. Kasut aku pon dah basah dari dalam. Tapak kasut pon siap bleh lekang lagi.. Uwaaaaaa.. Dia kata dia tak sengaja, dia lupa nak call sebelum klua..

Hiks.. kan aku dah dapat letih yang sia-sia. Siap dapat kekejangan kaki lagi tuh.. Hiks.. pengalaman la katakan.. Lepas nih aku nak pastikan yang aku kena lebih banyak bersabar. Harap-harap begitulah kan.. Malam tadik aku tido macam tak ingat dunia, sampai call dari friend aku pon aku tak sedar. "Sorry yer Munchen, I'm damn too tired last night which made me slept earlier then before.."


Inilah si Munchen..

Love, hug and kiss..

No comments:

Post a Comment