Friday, December 16, 2005

Pagi tadi punya kes..

Assalamualaikum..

Aku sebenarnyer malas nak update blog hari nih, tapi kan sempena aku teringat satu kesah yang berlaku pagi tadik, terus aku terlintas nak taip cerita tuh dalam blog aku yang cam tah ape-ape nih..

Aku sampai kilang pagi tadik kol 6:56 am. Lepas scan batch, aku pegi la melepak kat kantin. Makan kuih yang keras dan tak sedap beserta dengan air teh o yang tak berapa nak manis. Then, dah habis breakfast, aku masuk ofis aku then buat sedikit check up pasal kerja apa yang aku perlu selesaikan untuk hari nih. Herm..tak la berapa teruk sangat nampaknyer..boley la rilek sket..hehe..

Kemudian, aku pon pegi la meround kat kawasan kilang tuh.. Sampai jer kat salah satu 'drying chamber',(depan chamber 2 dan chamber 4) ada satu insiden telah berlaku dimana salah satu trolley yang penuh berisi lingkaran nyamuk telah terbalik dan menumpahkan segala isi perutnya tuh.. Huish..dalam hati aku kata, saper la punya kerja yang bangang nih.. Dah takder kerja lain ker.ader ker tebalikkan trolley pepagi nih, saper yang nak angkat balik...(alangkah bagusnya kalau hp aku ada kamera @ aku bawak kamera.so boleh la korang tau camner keadaan yang berterabur tuh..)

Then, aku nampak member aku si Naz(budak nih baru masuk kerja gak n dia sorang jer tau yang aku nih cikgu..)tengah terkedek-kedek kat depan chamber tuh tengah betulkan trolley tuh..huh!! ko ker yang buat onar nih Naz?? Ko nak mampus kena marah ngan bos production???

Naz angkat bahu sambil cebik bibir.."Ntah"..jawapan yang sungguh ringkas.. Selang beberapa saat, lalu la senior yang selalu buli 'budak' tuh kat situ sambil dalam keadaan yang sedikit kontrol.. Lepas tuh diikuti si budak yang menolak trolley kosong lalu sambil marah-marah.. Aku tanyer.."tambi..pe kes?pepagi dah nak ngamok??"Itu trolley lu nampak??""ye..aku nampak..naper??saper yang buat?""Itu si Bakar la punya kerja.Aku sudah cakap tunggu aku mau tolak ini trolley kejap pi sana itu punching departmen, lagi dia mau keras kepala mau alih itu trolley..sekarang..sudah terbali, sapa mau angkat..??".

Aku tengok muka Bakar(si 'senior' itulah dia) merah padam (sebenarnyer tak perasan pon merah tuh, sajer jer bubuh sebab bakar nih keturunan mamaks...so kulit dia agak ditinted la sket kan..)..Bakar blah..AKu ngan Naz pon aper lagi ..kekekekeekeke..padan muka kat ko..

Keadaan tuh berlanjutan dengan coil-coil tuh dibiarkan bertaburan di atas lantai..AKu ngan Naz plak buat-buat tak nampak jer benda tuh biar kat orang tua tuh bersihkan sendiri..hak hak hak..

Tengah kitorang buat kerja kat dalam lab..tetiba datang supervisor dari production sound kitorang..tanya saper punya kerja bagi terabur menatang alah coil tuh.. Aku angkat bahu..Naz cebik bibir.. Bakar plak bleh kata dia jatuh sendiri masa dia nak amek sample kat trolley tuh..hahaha..boleh dia jawab camtuh..jawapan kekanakkan sesangat...Then si supervisor tuh cakap kat Bakar tuh naper dah jatuh taknak kemaskan...and dengan muka sembebet, dia pon melangkah keluar pergi ke bahagian production untuk membersihkan keadaan tersebut...

Kesah si Naz plak, dah tau kat kawasan production tuh tengah dibersihkan oleh si Bakar, boleh plak dia pegi meround kat situ, dah jadik cerita kena la tolong Bakar tuh bersihkan coil-coil tuh... Sian ko Naz... Aku cuma dok dalam lab and buat kerja aku yang sengaja aku tangguhkan semalam.. Adios...

Love, hug and kiss....

No comments:

Post a Comment