Tuesday, December 20, 2005

Tasik Pedu

Hari tuh hari Sabtu. Aku bangun awal pasal nak pegi kerja la kan. Kerja kat factory aku pon tak banyak. Tapi dalam pada yang sikit tuh pon dah cukup meletihkan aku. Mana taknya, aku sekali lagi diarahkan untuk menggantikan sorang petugas qc yang amek anual leave hari tuh. Dah tentu qc asst. supervisor aku tuh pemalas, maka disurh lah aku membuat kerja-kerja tersebut.

Lebih kurang pukul tiga lebih sket, aku balik umah. Layan cerita naruto episode 164 yang baru lepas aku abeh down load, then beborak ngan adek aku yang baru sampai dari Pahang. Katanya bosan dok kat Pahang. Asek-asek kena suruh basuh keta ayah aku. Hiks.

Then received call dari Eisz katanya nak ajak pegi tasek pedu. Dalam pala otak aku dok ingat la yang tasek tuh terletaknya di Perak Darul Ridzwan. Tapi aku silap, kat Kedah rupenya. Hehehe....

Aku packing bebarang yang perlu aku bawa untuk ke sana. Aku lepak sekejap lagi sementara tunggu Eisz, budak^penang, and Zaif datang amek aku.

Aku tanya la saper lagi yang pegi.. Katanya si Dato' Alimin n the gang yang ajak pegi. Ok then.

Badan aku masih lagi letih. Tido plak tak berapa nak cukup. Tup-tup, kena plak drive. Hehehe..nasib badan.. Takpe laa, kengkawan punyer hal. Then dalam perjalanan (dah kat atas highway)nak la si Eisz nih bayo duit tol..

"Wallet I ader kat u kan nobit??" Eisz. "Jap." Aku. "Erk..takder la eisz".. Alamak.. sekali Eisz tetinggal wallet kat umah..Hehehe..Sorry, biasanya aku akan ingatkan Eisz pasal harta dia n dia akan ingatkan aku dengan harta benda aku. So, hari tuh, Eisz pegi tanpa sebarang ID n money.. Thanks to Zaif sebab sudi meminjamkan duitnya sedikit.

Sampai kat pekan Sik. Singgah satu kedai tanyakan arah. Jauh lagi la dek nak ke sana. Lebih kurang satu jam lagi. Erk.. Redah jer la. Dalam hati aku kata.. nih la the last aku pegi Pedu malam hari. Dah le hujan, jalan plak cam ular kena pukul ngan batang buluh pancing.

Samapi jer kat resort tuh, satu hal plak tak jumpa chalet yang dato' stay. Hampes nyer receptionist. tepakser plak sorang member aku tuh pegi mintak map. Bila dah jumpa jer ngan chalet tuh, tengok dorang siap dah leh makan lagi. Huk.. Lapo..

Antara yang pegi malam tuh.. Aku, Eisz, Zaif, Lego, Taufik, Alimin, Usmang, Afdlin, E-chub, Zahid, Freaky(betul ker dak nama budak tuh), Bob Sani, Bob Dugong(pon main boboh jer nama), Iory and Jimmy Woo.. Erm.. ramai gak ek yang pegi. Muat plak tuh satu chalet. Haha.. besor siot chalet dia. macam leh sumbat lima ploh orang murid sekolah rendah jer aku tengok. Interior dia pon not bad.

Keesokannya, balik... singgah jap Kulim pegi umah member Zaif. Anak member dia nih masuk JAWI. Hiks. Balik umah jer ingatkan nak post blog..Erm...letey nyer Nati-nanti la aku post.. So.. Kalo aku upload gambo pon sket-sket jer boleh pasal hp eisz nyer software takleh pakai..so kena tunggu download software tuh baru la boleh nak upload pixs. So aku akan tunjukkan gambo-gambo masa kitorang tengak membakar ayam malam tuh di hadapan chalet tuh ek..


yang baju biru tuh Bob Dugong, yang hitam tuh Bob Sani n tangan tuh kepunyaan E-chub@Imran


Eisz ngan Lego


Baju merah tuh Dato' Alimin, sebelah dia tuh Afdlin, baju kuning Iory


Baju putih Jimmy Woo, and baju hitam Zahid..

Gambar waktu siang and segala pemandangan kat area situ, korang tengok jer la kat blog Imran ek.. Adios..


Love, hug and kiss.

No comments:

Post a Comment