Thursday, January 12, 2006

Pergh..

Assalamualaikum...

Pergh, lame gok koi tok updet blog loi nih haa.. dekat due minggu lebey.. bukain mendernyer budaok, koi takder masernyer nok menyinggah depain pc lelame...ishishish.

Ceghite pasei Japanese Garden, koi ghase tak yoh ler koi nok ceghite yek.. Lagi pon ghodong koi si debab Imran doh ceghite memacam doh kat blog die. Ahaks..

Ghindu pulaok koi kat Pahang. Lame bebenor doh koi tok balek Pahang.. Doh ghase macam budaok Penang sepenuhnye la pulaok..Hahaha...

Dalam dua minggu lebih nih, memacam jadik kat aku yang menyebabkan aku letih memanjang.. First thing, aku takder transport aku sendiri untuk ke tempat kerja aku, so, aku kena la menumpang bas. Nak pegi sekolah, aku kena tertenggek kat bus stop yang jauhnya lebih kurang pat ratus meter dari kediaman aku(aku berjalan ke situ) lebih kurang pukul doblas.. Yang aku tak terasa best nyer, aku kena tunggu bas bas tuh dalam keadaan yang tak menentu. Kengkadang bas tuh sampai kol 1245, kengkadang kol 1255, and kengkadang kol 1 lebih. waaaaa, aku nak beli moto....(nak beli keta??nanti la kot..bajet takder lagi nih...ahaks)

Kat sekolah plak, cam biaser la kan..aku dikira rookie laa, even aku dah xperience mengajar dah dua taun, tapi still dianggap sebagai tenaga pengajar peringkat baru keluar Maktab..wakakaka...memacam diorang remind kat aku balik.. Tahun nih, aku kena mengajar tahun 2 tiga kelas(2 kelas ok n 1 kelas ko), and tahun 3 satu kelas(kelas yang paling hujung sekali kedudukan otak murid²nya).

Stail aku mengajar?? Macam biaser, memula masuk kasik diorang gerun sket..semua muka mencuka..then dah dua tiga hari baru la aku buat buat kasik klaka sket..and skarang bebudak tuh dah mula mesra ngan aku.. Ayat peberet aku.."korang nih kan, kalo nak belaja ngan aku, kena belajar pepandai. Kalo korang nak jadik bodo, baik korang tinggal jer dalam reban"...then aku sambung mengajar..Kekekeke..

Then.. tiba masa untuk balik.. Isnin sampai Rabu, aku balik kol 6.35, while Khamis n Jumaat, balik kol 6.o5. Mianggu pertama ok... pasal time aku balik, bas akan tiba lebih kurang sepuluh minit aku tunggu.. Tapi yang aku hangin satu badan tuh, start dari hari rabu minggu nih..bas sampai dekat pukul 7 stgh.. cilaker punyer bas..dekat satu jam aku tunggu.. tapi yang tuh ok lagi la kan aku tetpa dapat naik bas... Dan paling aku meletup, semalam nyer kes... Aku tunggu bas cam biaser dalam pukul 6.15 (dah aku balik pukul 6.05)memula aku nampak ader satu bas datang dari arah bertentangan dalam pukul 6.25..ok aku tunggu.lamer siot..tunggu..tgk jam, kol 6.45 tak sampai lagi, tapi ader satu lagi bas datang dari arah bertentangan jugak..

7.15..bas pertama samapai, aku tahan..driver dia tanak berhenti..KAMBING punyer bas.. aku dah marah kan...dah ler satu jam aku tunggu ko, sekali dah ko sampai, ko leh tak bagi plak aku nek.. Aku marah..aku jalan dengan perasaan marah dari bus stand tuh ke satu bus stand yang jauhnya lebih kurang 2 km dari situ untuk tunggu bas yang satu lagi tuh..

7.30 Tak lama aku lepak, bas datang..lega sket.. sekali lagi KAMBING punyer bas... taknak berhenti jugak...cilake...har..h..b..i habeh semua ayat jampi sumpah seranah terkeluar dari mulut aku yang PENYABAR la sangat nih kan...

Then aku amek keputusan balik terus umah dengan berjalan kaki..Kejauhan??? tanak ame kira..ghaser nyer lebih sepuluh kilo meter kot.. Pastuh Eisz kol tanyer kat mana.. Aku jawab dengan termengah-mengah, aku tengah berjalan.. Sampai umah jer, Eisz tanya sekali lagi nape tak nak kol soh dia datang amek??? Aku bagi alasan public rosak(sorry Eisz..aku tengok satu public tuh takder gagang, so aku amek kesimpulan public kat pekan Penaga tuh semuanya rosak..)sebenarnyer aku tanak susahkan sesaper nak amek aku pasal aku tau aku buat tindakan bodoh sesangat waktu tuh.. Pon satu lagi aku memang marah gila ngan pemandu-pemandu bas yang cilaker tuh..

Kesimpulannyer..aku sampai umah dengan keadaan kaki yang menggeletar..samapi ler ke pagi tadik.. Uwaaaaaaaaaa...

No comments:

Post a Comment