Sunday, January 15, 2006

Prak..

Pagi redup jer.. Ada sepasang mata memandang jauh ke satu sudut. Sudut yang memberikannya penuh dengan pengalaman, penuh dengan inspirasi, penuh dengan tanda tanya. Baginya sudut itu memang ada keajaibannya tersendiri..

Tanpa disedari, tiba-tiba air matanya jatuh membasahi pipinya yang sedikit tenggelam.. Ahh!! kenapalah air mata bodoh ini mengalir..yang lepas-lepas tuh sudahlah..buat apa nak dikenang kembali... Air mata terus mengalir..

Keredupan pagi menyamankan tubuh insan ini. Walaupun air matanya terus saja mengalir, namun dibiarkannya saja..

Awal tahun lepas... Hello..I nak datang jumpa u nih..u dekat mana??I ada dekat tempat kerja laa..kenapa?? Lah..orang nak datang jumpa dia boleh plak dia tanya kenapa..hish, tak jadik laa datang. Iyerla, dah orang tak sudi kita datang..Ehehe bukan camtuh..ingatkan ader apa ker yang penting yang menyebabkan u datang sini.. Rindu laa kat u... Ermmm

RINDU..kenapa perkataan itu sering diungkpkan oleh insan yang kita sayang apabila kita berjauhan? Kenapa perkataan itu menjadi sering menjadi mainan mulut? Kenapa tiadakah perkataan lain untuk menyatakan sesuatu selain dari rindu?? Ya..insan itu juga sering merindukan pasangannya itu..namun masalah kerja telah membantutkan pemikirannya untuk kearah kerinduan itu..

Tapi tak mengapa, disebabkan rindu itulah.. maka pasangan yang berjauhan itu seringkali berjumpa dan meluahkan perkataan sayang...Apakah ianya akan berkekalan??mungkin ya mungkin tidak..

Keadaan itulah yang menyebabkan insan yang merenung ke sudut di tepi tiang itu mengalirkan air matanya. Di manakah kata-kata rindu yang biasa didengarinya sebelum ini??di manakah kata-kata sayang yang selalu diungkapkan sebelum ini?? Adakah dirinya sudah tidak disayangi lagi..

Air matanya terus mengalir..

Perhatiannya beralih ke arah jam yang berada tidak jauh dari tempat dia duduk..Ahh..aku sudah lewat..

Biarlah perkara yang sudah berlalu itu di simpan di sudut itu dan bukan di sudut kamar hatiku..Semoga saat indah yang dulu akan kembali semula biarpun di sudut mana sekalipun.....

No comments:

Post a Comment