Sunday, September 25, 2005

Carnival Day Story...

Hi again.. Now I'm posting my story while eating bread. Yum..Yum..
Now a day, it seems like I'm lazy to type my post... why aa? After I had a very bad depressed on Thursday, I became too lazy to do anything.. Well.. I think my life should be carry on..
Yesterday, I went for the Sale Carnival. Not quite happening. It just because all the customers were our own students and their parents.. no outsiders.. So.. all the foods sold that day were sold out but goods like clothes, toys, and other expensive prices being abandoned by those peoples. But our ghost house had many visitors.(just among the students because they so excited to go there..feel like they went to a funfair).
There, I met with the head mistress. She talk to me first as for me, if i met her first, I wanted to scold her. Then she asked me..."Aik..kata semalam u nak mengamok?kenapa tak jadi?" Huh.. She asked me 'that' question? Huiyo.. so berani laa... I kept quiet as if I opened my mouth, I will use the #### words.She told me that all the comments she made were truly came from her instict. Hehehe..here is my point.. I told her,"Ha tu la masalah cikgu.. cikgu suke buat mender/keputusan just guna pikiran cikgu, cikgu bukan nak pk perasaan orang len" hmm.. I'll write the dialouge below...

HM: betul la apa yang saya tulis tuh.. u memang suka buat kerja ikut u punyer mood.
me: memang pon..abeh tuh?
HM: u dah susahkan ramai orang...
me: like..?
HM: masa u kena buat kertas ujian kemahiran ke-3, u tak buat kan? u suruh si zaki yang buat.. and that day.. semua orang jadik kelam-kabut..
me:I absent waktu tuh kan.. lagi pun I dah janji dengan si zaki tuh yang I akan ganti dier untuk buat soalan exam untuk akhir tahun.. dorang tak bising kat saya pon..
HM: iyela kawan-kawan takkan nak cakap depan u kot..
me: abeh tuh mengumpat belakang saya? c'mon la cikgu..be reasonable sket.. dorang dah besar, bukan budak-budak lagi nak cakap kat belakang-belakang..bukannyer saya tak tanya dorang sorang-sorang...
HM: Nazif.. saya bagi komen tuh atas apa yang saya nampak and yang saya dengar.. saya bukan buat atas apa yang dengar dari orang jer... lagipun saya ada tanya dengan penyelia awak..
me: ooo...jadik cikgu tak nampak la aper yang saya buat selama nih?
HM: saya nampak.. saya nampak u have the talent.. u can do anything.. kan saya ader bagi good comments dalam tuh..
me: yang tiga markah untuk 4 kolum tuh ker? tak payah la cikgu.. comment cikgu dalam tuh semuanya buruk..takder lansung backup saya.. saya tak minta backup..tapi please la bagi komen yang munasabah sikit.. lepas saya balik dari interview terus saya call Kak Madiah(my supervisor for evening session) then saya bagitau semuanya.. saya siap tanya lagi betul ker selama nih kerja yang kak madiah kasik tuh saya tak buat? betul ker semua cikgu benci kat saya? then she said..no laa.. nobody hates me.. everybody likes to work along with me.. dorang kata saya tak banyak kerenah bila orang bagi kerja..terus buat...
HM: eh..takderpulak cikgu madiah bagitau saya pasal tuh..
me: see what I mean.. u never listen to anybody..u just follow ur instict..
HM: Nazif...
me: sudah la cikgu.. kalau tak suka, kata tak suka.. senang.. tahun depan saya tuka sekolah..senang tak payah nak mengadap orang macam cikgu nih..
HM: go on la.. pegi la tuka sekolah(with bad tempered impression)
me: dah la cikgu.. blah!!!(as I walk through to the other stall)

I left her with small quantity of satisfaction.. I will do more next time I meet her..(actually, I hate to scold a person while I'm in a crowd but that day was a very unexpected day)..
I continue with my shopping.. I spent about RM10 to buy foods, two small teddies nad play some games.. Adiosss...

Hate, angry and madness...

No comments:

Post a Comment