Sunday, September 11, 2005

Hulu "Pili" @ Sungai "Pili"

Selewat pagi aku bangun tido. Kononnyer nak balas dendam hari semalam yang terpaksa bangun awal pagi. Muahahaha.. Kreeeokoekeekkkk... Wah... panjang bunyik perut aku kelaparan. Hehe, Cter pasal perut akuteringat kes budak semalam. Camner perut die leh hadam aaa? Musykil aku. Takper, itu semua kehendak yang Maha Esa. Kita sebagai makhluknya tak berhak untuk menilai kejadian-Nya.
Tak lama lepas tuh, ader org call ajak pi Auto City. Nak tengok Mawi nyer konsert katanyer. Eheks, Mawi? minat ker aku? Kalo CT tuh haruslah aku tunggu n pi tengak, tapi tak suka gak pi tempat² crowded sgt nih. Pakcik dah ler jenih yang susah hendak menafaskan diri ni. Wahahaa.
Ct oh Ct, biler la ko nak pinang aku. Ecewah..
So, before kitorang pi Auto City tuh, melantak la dulukan. Perut pon dah mendendangkan lagu Aduhai Saleha dah nih. So, pi la PERDA. Mamam² kat situ, then meneruskan perjalanan kami yang terbantut itu.
Sampai jer, Ya-Allahurabbi.. ramainyer makhluk. Ehek. Takper la kan. Itu yang aku restecpa ngan rakyat Melaysia kiter nih. Maner² jer ader pameran ker,konsert,ceramah perdana,perhimpunan haram, semua diorang join. Itulah yang dinamakan Demokrasi Berperlembagaan.. Bak kata org Kelate, "Demo kasi"..Hehehe. Tu yang dorang amek tuh. Jgn mare...
Lepak kat situ tgk org willie² moto, pameran moto, dah terasa bosan(yang anjurkan RTM, mana tak bosan, ditambah lagi ngan kewujudan Azwan Ali yang fofular wannabe tuh kan) hish.. bosan lah uols... Dah ler panas, hujan, crowded ngan manusia, lagi plak, yang buatnyer tuh stesen tv oldies..hehe.. so kitorang decide pi tempat lain. So, they came with an idea, pi Hulu "Pili" (nama sebenar - Hulu Paip). But before that, we have to singgah somewhere sebab nak makan cendol. Ader ler seseorang tuh "kempulun" nak makan cendol. Takper.. kiter bawak n bagi dia makan puas².
Abeh jer meneruskan perjalanan sambil singgah sekali dua tuk beli kueh n ayor. Sampek jer kat kawasan tuh, satu tragedi telah berlaku, keta sangkut kat tengah² bukit. Erk.. kes naya nih, so tuka driver, aku plak bawak.. Dengan segala kepakaran yang telah diberikan oleh P Subramaniam, aku pon drive dengan selambanya untuk meneruskan perjalanan yang sememangnya tersangkut ituh. About two minutes later, sampailah kitorang ker destinasi yang hendak dituju. suasana hijau itu amat menyenangkan dadaku ini. Sekali sekala dapat menjauhkan diri dari kesibukan lalu lintas, lepak² kat utan nih pon ok gaks.. Aper salahnyer kan. Orang dulu² pon buat rumah dalam utan. Kuala Lumpur yang dibanggakan sgt tuh pon asal hutan. Dah jangan nak bangga lagi dah.. Ehehe.. teremosi plak.
So, kami bermandi manda kat sana lebih kurang 2 jam.. sejuk, kecut, so balik la.. Hehehe.. otw balik, singgah jap kat satu kedai bunga pasal teringinplak nak bela bunga orkid.. Bela ek? What eva.. so belila bunga orkid. ada gak beli bunga lain macam kaktus, pokok halau chalie, pasu, bunga gantung²(aper tah nama dia), then pasu n bunga kiambang.. Penuh keta Zyf ngan bunga bungaan.. Thank beb..
Aku rasa tu jer kot karangan aku yang bertajuk cuti hujung minggu ku. To someone, what make u upset while we're on our wat to d Auto City? Did I done anything wrong?

No comments:

Post a Comment