Thursday, September 1, 2005

Keinginan.. Terhad

Hi olls..
Aku di sini nak bercerita sket tentang sesuatuh.. yang pastinya aku sendirik taktau nak citer aper..
First of all, aku ingin minta maaf kepada seseorang yang berada nun jauh di sana..
seseorang yang aku maksudkan ialah bapak aku..
Abah, sori ek, aku takleh nak pegi balai polis tuh.. Bukannyer aper, satu hal jauh..
Kat Ulu Selangor tuh (kes saman speed trap), and satu hal lagi, al-puluzz.. Yilek wannakeq..
Ehehehe..
Ok back to the story.. Yesterday was a very unhealthy day for me.. I am so blur, do not know what to do in class, do not know what to teach.. and many more things happened yesterday.
Woke up late, and doing all the house keeping in a rush, so all the things i had done yesterday was misserable..
I entered my first class, there were some boys playing "soccer" back of the class. Hey! What the heck, you come to school to study or play? Do you have any respect to me?
So, i came out with an idea which was, I let those naughty pupils to play outside the class while I am teaching inside. I thought by giving that kind of punishment will make them feel guilty of themselves, tapi.. toin-toin.. lain plak yang jadik.. fyi, dak-dak tuh leh bantai sambung main dengan selambanya di tengah-tengah terik sang mentari tengah hari.. Cipan soot tul dak-dak nih.. tuh baru darjah 3.. Dah la taktau nak mengeja, membaca, taktau malu plak tuh.. dak-dak kelas len tgk jer dorang men tuh.. aku plak yang rasa segan ngan cikgu dan cikgi yang len.. Cipet makahai.. so, i had to change my plan. Aku soh plak dorang ketuk ketampi kat atas astaka.
Aku bajet nak soh wat sampai 50 kali, but then, "Mak Tiri" plak datang.. trus sound aku yang aku takley nak wat tindakan melulu.. Dalam ati aku kata 'ko tak ngaja dorang ko tak tau la camner rase seksa nyer ngaja budak yg bodoh sombong tuh plus tak tau malu n suke kena denda..
then aku biar "Mak Tiri" tuh yg handle bebudak tuh.. Aku masuk kelas balik n continue with my lesson as next week will have a test. A monthly test.
Pas tuh plak class end up and aku taktau nak wat per.. Iyela kan.. Aku nyer timetable tok ari tuh dah abeh.. So, melepak laa.. and everything menjadik sesuatuh yang tersangat bosan..
Balik umah jumpa 'dia' n malam kuau makan ngan member-member.
Rumah aku plak kini didatangi lagi seorang penyewa. Penyewa lama gak.. Tapi dulu dia kuau jap lepak kat hostel tempat dier keje.. n skang kompany die dah tanak ramai org, so die kene la quit from his job.. Bertambah lah lagi sorang penghuni A1-02-07 ini.. Hehehe..
Wateva.. Janji bayar sewa sama rata ngan kitorang sme..
Barang dalam umah nih pon dah complete.. so, pandai-pandailah guna dengan sebijak-bijaknyer.. Apa-apa pon sampai sinijer la dulu ek.. Adios krompos..

Suratan atau Kebetulan

Sesuatu yang tak disangka..
Seringkali mendatangi kita..
Itukah suratan dalam kehidupan..
Atau sekadar satu kebetulan..

Kita asyik membicarakan..
Persoalan hidup dan pilihan..
Serta kejujuran semakin berkurang..
Masih tiada bertemu jawapan..

Walau kita dihadapkan..
Dengan berbagai pilihan..
Mengapa sering terjadi..
Pilihan tak menepati..
Hingga amat menakutkan..
Menghadapi masa depan..
Seolah telah terhapus..
Sebuah kehidupan yang kudus..

Pertemuan sekali ini..
Bagi diriku amat bererti..
Tetapi ku bimbang untuk menyatakan..
Bimbangkan berulang kesilapan..

Love, kiss and hug

No comments:

Post a Comment