Tuesday, September 6, 2005

Peningkatan


Assalamualaikum....
Sini aku nak ceritakan sket tentang sesuatu yang kowang sme tak brape nak tau..
Aku umo 23. Taun depan umo aku 24.. So, skang aku dah keje kat gabemen punye sek.
Aku ngaja.. ngaja Bahasa Penjajah ngan Bahasa Ibunda. Di samping tuh aku gak ngaja PJ n Seni..
Wahaha..cam baru start tulih blog jer..Kes kes kes..
Lagi satu cerita.. Aku ada sorang anak angkat.. Dia nih anak murid aku.. Nama dier Sapik..comel..n cute.. Iyola kan.. budak-budak..
So kat sini aku nak citer sket pasal si budak Sapik nih..
Memula aku kenal taun lepas, waktu tu dia darjah 2. dok kelas blakang skali.. kelas dak2 taktau ngeja.. Dia memang rapat dari dulu laghik..
But then, this year baru aku amek dia jadik anak angkat aku..Sesuai ker?
Ehek.. sesuai kot..Skang dah nih dah darjah 3 n dah semakin meningkat pelajarannya..
Thanks to semua yang terlibat dalam kerja² memulihkan otak si budak Sapik ini..
To Sapik,"Pak harap, Sapik boleh jadi seorang remaja yang cemerlang, gemilang, serta terbilang di masa akan datang", insyaallah..

Pantun Nasihat

Kuntuman bunga mekar di taman,
Harum mewangi puspa kemboja,
Semua nasihat disia jangan,
Agar kelak jadi berguna.

Ke rumah Pak Sani membeli jamu,
Janganlah pula tersipu-sipu,
Jikalau kamu hidup berilmu,
Takkan mudah kamu ditipu.

Di tepi sungai mengerat rotan,
Rotan dikerat dibuat lokan,
Janganlah gentar pabila dirotan,
Itulah pedoman si anak jantan.

Percikan api panas sekali,
Meliang-liuk ditiup sang bayu,
Menahan adat biarlah bertali,
Agar bangsamu tak mudah layu.

Anak Pak Samad dan anak Pak Sani,
Bermain gasing di tepi papan,
Dengarlah semua pesanku ini,
Untuk bangsamu dimasa hadapan.

Love, kiss and hug..

No comments:

Post a Comment