Thursday, September 22, 2005

Marahku Api bersuhu 150 darjah celsius..

Assalamualaikum..
Hari ni aku kecewa sket, bukan sikit la tapi banyak gak la kan. Semuanya berpunca dari satu komen yang aku terima secara tak munasabah dari guru besar aku yang bertalam dua muka. Di depan aku ok tapi belakang macam sial.
Aku admit, aku kat sekolah tak macam cikgu-cikgu yang lain yang suker membebel kat belakangbelakang tanpa ambil tindakan susulan. Pada aku, bila kau tak puas hati tentang sesuatu, aku akan terus cakap atau luahkan kat orang yang aku tak puas hati tu. Biarla nak terima ker tak kan, janji aku dah cakap.
Hari nih aku kena pegi temuduga untuk sah jawatan. So, seawal pagi aku bangun and antar seseorang gi keje. Lepas tuh aku terus menuju ke Penang and pegi sekolah aku. Aku jumpa semua cikgu senior nak tanya tips tentang temuduga yang akan aku hadapi nanti. Then dalam pada tuh, aku pon jumpa la dengan guru besar aku nih. AKu cukup terharu pasal dia bagi peransang kat aku supaya menjawab soalan penemuduga dengan tenang.
Aku pon berangkatlah pegi ke Komtar sebab aku akan ditemuduga di situ. Sampai jer aku kat situ, terus aku carik kedai gambar sebab aku kena kepilkan bersama gambar dalam borang aku. Then aku rush pegi carik tempat temuduga tuh. Sampai jer kat tempat tuh, aku tgk ramai giler kawan yang seperangkatan yang akan bertemuduga bersama-sama dengan aku. So, aku tak lah cuak mana kan sebab ramai lagi yang ader. Aku sain borang, then lepak dok sembang-sembang apa yang patut. Tak lama lepas tuh, datang la sorang pegawai nih mintak borang yang dah siap diisi. Kemudian, nama aku dipanggil.
Bersama-sama dengan aku, ada satu borang laporan tatatertib yang perlu diisi oleh guru besar. Borang tuh di'seal' dalam satu envelope. Pegawai tuh mintak aku klua kan borang tuh. AKu bawak la klua. Then dia check depan aku. Kat situ la baru aku tau betapa huduhnyer perangai guru besar aku. Di bahagian ulasan tertulis "Tidak melakukan tugas dengan bertanggungjawab sehingga rakan sejawat yang lain takut untuk bekerjasama dengan beliau"....
Ayat yang sungguh pedas aku baca. Boleh dia tulis komen tuh dalam borang ulasan tuh. Hantu malaun badigol soots btul... then aku tengok plak markah yang diberi.. totally semuanya tidak memuaskan... Argh!!!! Aper guna aku buat mural? Aper guna aku buat backdrop untuk semua majlis yang dilancarkan? Aper guna semua lukisan yang aku buat untuk setiap kali pertandingan mewarna? Aper guna aku aturkan alat siaraya tiap-tiap kali perhimpunan? Aper guna aku anta lesson plan tiap-tiap minggu? Aper guna aku latih budak-budak coral speaking? Aper guna? Aper guna? Aper guna?!!!!! Hah..hah..hah.. Aku mengeluh sendirian kat tempat temuduga tuh. Aku memang dah nampak kegagalan aku untuk sessi temuduga tuh.
Hari nih penemuduga nama dia Dato' Habibah.. pompuan, pakai cermin mata, gemok, huduh, tapi baik ati. Masuk jer aku kat dalam bilik temuduga tuh, aku deprsilakan duduk. Dalam kepala otak aku, aku dah tak pk yang aku akan jawab semua soalan yang dikemukakan dengan baik. Yang aku tau, aku pegi sekolah nanti, aku nak mengamuk sakan. Kat bilik nih plak satu lagi tragedi berlaku. Aku diminta keluar semula sebab ader satu perkara yang perlu dua org penemuduga tuh bincangkan. Aku ada terdengar tadi yang aku takleh amek temuduga tuh ari nih.. aku kena tangguh sampai ujung taun depan sebab sessi denda aku untuk taun lepas nyer kes tak settle lagi. Takperlah.. biarlah aku tak kompom lagi.. yang penting skang nih aku nak mengamuk kat pompuan tua tuh... Dia kata aku kerja ikut mood yea.. nanti ko.. ko nak tengok nobit punyer mood macammana..
Then, aku klua dari tempat temuduga tuh dalam keadaan yang 'panas membara'.. Aku balek umah naik feri.. Sampai jer kat umah, aku call seseorang then bagitau what happened n then aku call penyelia petang aku.. dan tak pasal-pasal dia pon kena maki hamun ngan aku pasal cuba defend guru besaq tuh.. Ptuih!!!... Tapi takpe.. Aku cool down kejap n pk kan cammane aku nak buat havoc sok-sok...
Then aku baca kreko yang baru aku beli tadik and sambung tengok citer naruto yang baru siap di download. Dalam kol 410, aku klua umah nak gi amek seseorang balik dari kerja. Dia balik kol 5 tapi aku turun awal sebab nak pegi pejabat pos sebab nak renew lesen aku yang tamat tempohnyer hari nih. Sampai tempat kerja seseorang dalam kol 455. Then aku call dia n kata aku dah kat bawah.. Sian dia.. hari nih dia kena kerja keras.. biler dier citer jer mender tuh.. terus hati aku yang tengah panas nih sejuk balik dengar suare manja dier.. Dier kata dier ader sket lagi kerja yang belum settle. So, aku tunggu lagi n lebih kurang satu jam suku kemudian, dia pon klua..ngan baju oren dier, nampak kiut sgt..toin,toin,toin..hehehe.. Tetiba... Brush........ hujan turun dengan lebatnyer... So basah koyops lah kami sesampainyer di rumah.. Hiks.. nak buat camner.. Ader kete g jual, saper suruh.. Sampai jer umah terus melepak n citer saki-baki citer yang tak abeh tgh hari tadik... Sekianlah dulu posting aku kali nih.. sok.. Tah, nak ngamok kat sekolah kot. Grrrr!!!! Adiozzzzzzzzz.....

P/s: Semalam ader sorang budak dari sekolah aku, budak darjah satu meninggal dunia akibas dilanggar dengan bas. Budak tuh naik basikal dengan abang dia, n abang dia buat 'willie' n tak sedar ader sebuah bas di belakang dorang. Si abang cuma terseliuh tangan manakala si adik meninggal ditempat kejadian setelah digilis oleh bas tersebut. Kejadian berlaku kira-kira jam 6 ptg. Marilah sama-sama kita sedekahkan surah Al-Fatihah kepada arwah.. Al-Faatihah..

Love, hug and kiss....

No comments:

Post a Comment