Wednesday, September 7, 2005

Sekolah oh Sekolah..

Assalamualaikum..
"Bangun semua.. Assalamualaikum cikgu.." Itulah ungkapan yang aku dengar dari hari Isnin sampai le hari Jumaat..
kekadang ader yg bunyi semangat, kekadang ader yang bunyi tak berapa nak semangat..
Ntah laa anak murid aku nih.
Tadi aku gi sek macam biase kol 12 setengah.. Sampai sek lebih kurang kol 1 lebih sket..
Ok la tu, takyah la aku nak lelama tunggu dak² tu sme masuk kelas.
Lagi pon minggu nih minggu exam, so takyah aku nak mensibukkan diri menyiapkan lesson plan aku.. Tampal jer jadual exam tuh dah cukup menggembirakan hati 'Mak Tiri' aku tuh..
Abih jer aku dok jaga peksa, aku gi lepak kat bilik guru.. ader la 2-3 org cikgu yg takder kelas cam aku yang dok lepak skali dalam tuh.. Boring gak, kertas peksa sme aku dah rite, ader la tinggal sket lagi yang aku nak bawak balik supaya seseorang itu tolong meraitkannyer.. Eheks, takder niat pon camtuh..
So waktu dalambilik tuh, aku keluarkanlah satu topik yg hangat gak la kat sekolah aku.. Berkenaan dengan cuti peristiwa.
Sepatutnya cuti nih kitorang dapat bila ada big event kat sekolah.. But then, si 'Mak Tiri' nih plak memandai jer nak amek cuti tuh utk sambung raya Deepavali ngan Raya Aidilfitri.
Skang aperdah jadik Makcik? K'jaan dah ishtiharkan cuti,tapi hari sek kena ganti ngan arih Sabtu.. Dah jadik kes naya kat kitorang plak..
Then berita terbaru aku dengar dari 'Makcik Penyelia' aku, cuti tuh nak kena burn.
Amboi² Cik Non. Sesuke ati jer korang nak burn cuti yg telah "diperuntukkan" itu.
Ini dah kesnaya beb.. Nih yang wa tak ske nih..
Wahaha.. Then aku tanyer la pendapat cikgu² yg len. Yelakan saje nak bukak topik.
Dorang kata, memang tak patut pun dorang wat camtuh.. Mentang² ler si 'Mak Tiri' tuh ader cuti tahunan, cuti kitorang nih nak dikorbankan.. Banyak canteek muka kau..
So pengerusi badan kebajikan guru pon citer kat aku yang dorang akan buat meeting nak tanya pasal menda nih.. O yer ker?hehe.. Setau aku 'Mak Tiri' kitorang nih sukar menerima pendapat staff len. Dia rasa dia jer yang betul.. Fed up aku ngan 'Org Lanjut' usia nih, ader jer yang tak kena.. Anyway, biar la dia nak merasai kekuasaan itu sebab dia akan dipencenkan dua taunlagi.. Hehe...Selamat berehat cikgu..Sok ader meeting pasal jamuan ujung taun.. Tah la nak buat kat mana plak.. Taun lepas makan ikan bakar, tapi biler aku sampai sme dah abeh makan. Hampeh tul dorang nih. Siap ngan ucapan penutup lagi.. Uwaa.. Nyesal aku bayo.. Seb bek leh refund..
Erm.. harap² dorang wat la kat temapt yang berbeza sket utk taun nih supaya sme cikgu cikgi tak terasa bosannyer ketika makan bersama dengan geng² 'Mak Tiri' tuh..
And I also hope that this year, I win the most popular teacher among the students..
For now.. Adios..

Love, hug and kiss..

No comments:

Post a Comment