Thursday, September 29, 2005

Gelagat Manusia 2..

Hehe.. me back..
Ini sambungan kepada yang satu tuh..
So biler dah sampai jer bas kat jeti butterworth, aku akan menaiki feri untuk ke pulau..
wahaha.. busan siot.. Dulu tambang feri 60sen jer, skang dah nek jadik 1.20 plak.. Tah ape-ape tah dorang nih..suke-suke jer nak nek kan tahap tambang feri nih.. Dalam feri nih ader la orang jual memacam untuk dimakan sementara tunggu feri yang lembab nih. So kebiasaannyer aku akan membeli roti atau mini piza n satu air tin atau air kotak untuk bekalan aku..takpon aku melepak kat tempat orang isap okok..
Kat sini pon banyak leh tengok gelagat orang.. dalam banyak-banyak gelagat, aku tertarik ngan satu nih.. gelagat 'pelancong wannabe' negara kita..(mat indon)...
So.. kesah nyer berbunyik camnih la lebih kurang.. Ader ler satu hari tuh, aku nek feri cam biase, then aku taktau nak buat aper, aku pon melepak la kat tempat org isap okok tuh.. dalam tu ader sorang mamat indon yang tgh melepak(I knew it just from the look of his face)...hehe..
So, aku buat dek jer la kan... tak lama lepas tuh, datang sorang lagi mamat..muka dia cam org kita Malaysia gak la kan...then dia senyum kat aku, aku pon senyum la balek, iyer la kan, aku kan peramah orangnyer.. Die kuarkan rokok..Salem cool planet punyer rokok..Aku buat biaser jer lakan.Kebiasaannyer mat-mat indon nih suka isap okok suria(dulu aku isap okok nih gak).
So, mamat tuh dok kat depan aku. Dengan muka sembebet,dia isap okok.. Aku plak layan perasaan je la.. Then tak lama lepas tuh, mamat tuh tego mamat yang memula dok dalam tuh tadik.. Dia tanya memula cakap slang cam org kita la kan.. then dah mamat yang memula tuh cakap dalam bahasa jawa, terus dia buka pekong dia.. wakakaka..tertipu den dengan perwatakan asal mamat tuh... Ces! ku ingat kamu org malaysia tulen, ropanya malaysia palsu..
Aper lagi kan, dah jumpa orang sekampung, haruslah bersembang bagai nak rak.. tanya tu la ini laaa.. uwaaaaa... bosan.. aku pon kua dari tempat itu.. Terasa macam diri ini sedang melancong plak.. ihihi.. Lepak kat lua lagi bagus.. kes kat lua plak, mamat india sorang nih, sealu sgt besembang ngan aci yang jual roti tuh.. biler aku tanyr aci tuh, dia kata tak kenal pon... ish ish ish..memacam la dorang nih.. Sejak kebelakangan nih, aku tengok ramai omputeh nek feri.. tak tau la aper yang dorang buat kat Malaysia kita yang bahagia nih... Anyway.. setakat nih jer dulu k. nanti sambung len plak.. Adios amigosh...

Love, hug and kiss.....

No comments:

Post a Comment